55587458 hei@hybriid.ee

Updated 18.05.2017

Sotsiaalmeedia turundus on blogist järgmine samm

Sotsiaalmeedia turundusega on mõistlik alustada peale seda, kui blogi on loodud ja käima lükatud. Sotsiaalmeedia turundus võimendab blogi ja blogi tagab sotsiaalmeediakanalile nii osa sisust kui ka esimesed fännid. Sotsiaalmeedia turundus on multidimensionaalne turundusdistsipliin, mis laenab meetodeid nii semiootika, sotsioloogia kui ka psühholoogia valdkondadest. Loomulikult ei saa unustada, et olemuslikult on tegemist siiski turundusvaldkonna tegevusega – see tähendab, et sotsiaalmeedia turundus saab strateegiliseks tegevuseks tulemuste mõõtmise, pideva analüüsimise ja eesmärkide seadmise kaudu.

Koostame sotsiaalmeedia strateegia, sotsiaalmeedia turundusplaani ning pakume sotsiaalmeedia sisu iga sotsiaalmeedia kanali jaoks ja igas vormis.

Sotsiaalmeedia turunduse kriitilised edutegurid

Sotsiaalmeedia turundus ei erine oluliselt traditsioonilisest turundusest. Ja nagu traditsioonilist turundust võib ka sotsiaalmeedia turundust avada sotsiaal-psühholoogilisest vaatepunktist. See on ehk isegi huvitavam kui konservatiivsed turunduskäsitlused:

  • Kuulame ja oleme kuulatud

Turundus on inimlik distsipliin. Seepärast põhinevad kõik edukad sisuturundustekstid, Facebooki postitused ja Twitteri säutsud, sotsiaalmeedia ja sisuturunduse strateegiad inimlikel väärtustel. Nendest olulisim on vastastikune kuulamine.

Et publik ei väsiks ettevõtte sõnumite kuulamisest, peavad sõnumid publiku jaoks huvitavad või kasulikud olema. Toote- või teenusekesksete sõnumite ülekaal on oma fännide alt vedamine, sest see ei tekita neis tunnet, nagu oleksid nende vajadused ettevõtte jaoks olulised või väärtuslikud. Edastame sõnumeid, mida sinu fännid tahavad tõesti kuulata!

Teisalt on tähtis oma publiku kuulamine. Fännide aruteludele tähelepanu pööramine ja nendes osalemine on vähemalt sama olulised kui oma sõnumite sotsiaalmeediasse paiskamine. Ükski sotsiaalmeedia kaudu saadetud kiri ei tohi jääda vastuseta, sest ettevõte peab oma fännide jaoks alati olemas olema.

  • Kvaliteet, kvaliteet, kvaliteet!

Kvaliteet on alati olulisem kui kvantiteet. Tihe postitamine on tore, kuid sellest veelgi toredam on tõesti hea sotsiaalmeedia sisu. Seistes valiku ees, kas postitada tihti või teha kvaliteetseid postitusi, valime alati viimase.

Üllatavaid ja huvitavaid postitusi tahavad inimesed lugeda, kommenteerida ja oma sõpradega jagada. See toob fänne järjest juurde, parandab seeläbi ka kodulehe külastatavust ja suurendab brändi tuntust.

Kvaliteet tähendab ka järjepidevust. Ükskõik kui harva postitada – postitada tuleb regulaarselt, kui seda on juba kord alustatud. Facebooki lehekülg või blogi, kus ei ole pool aastat midagi toimunud, on kahjulikum kui Facebooki lehekülje või blogi puudumine.

  • Sotsiaalmeedia turundus ja ROI

Igasuguse turunduse puhul on investeeringu tasuvus (ROI ehk Return on Investment) oluline aspekt. Meie sotsiaalmeedia turunduse ROI mõõtmiseks välja töötatud metoodikad on vähemalt sama tulemuslikud kui printreklaami või telereklaami ROI mõõtmiseks kasutatavad metoodikad.

Sotsiaalmeedia turunduse ROI mõõtmiseks tuleks määratleda tulemuslikkuse mõõdikud (KPI-d), mis olenevad tegevusala spetsiifikast, üleüldisest kommunikatsiooniplaanist ja teistest teguritest. Üldjuhul on sotsiaalmeedia turunduse investeeringu tasuvus pikaajaline, paranedes iga aastaga.

  • Valikud ja eesmärgid sotsiaalmeedia turunduses

Sotsiaalmeedia strateegia loomisel tuleb langetada valikud – sotsiaalmeedia sisu stiil ei saa olla samaaegselt tõsine ja naljakas. Kitsa fookusega sotsiaalmeedia strateegia on alati edukam kui lai sotsiaalmeedia strateegia.

Kindla nišiga ja täiuslikkuseni lihvitud sotsiaalmeedia turundus leiab tuliseid fänne. Kõigile-natuke-sotsiaalmeedia-sisu ei pruugi seevastu mitte kellelegi erakordselt meeldida. Nii et hea sotsiaalmeedia turundus hoiab alati pigem esimest joont.

  • Turundame, nagu see oleks enam kui turundus

Oleme veendunud, et turundades selliselt, nagu oleks tegemist palju enama kui turundusega, on edu garanteeritud. Sisuturundus konkureerib terves kultuuriruumis leviva sisuga, näiteks filmide, raamatute, ajakirjade ja üritustega. Sama kehtib ka sotsiaalmeedia turunduse kohta. Me loome sotsiaalmeedia turundusega ajatut ja enneolematut, mis pakub konkurentsi kõikidele kultuurinähtustele.

Kirjutame blogipostitusi sama suure pühendumusega, nagu kirjutaksime novelle. Kirjutame säutse sama läbimõeldult, nagu kirjutaksime haikusid. Süveneme fännidesse, nagu nad oleksid meie sõbrad. Me planeerime sotsiaalmeedia eelarvet, nagu planeeriksime isiklikku eelarvet.

Sotsiaalmeedia turunduse hind

Sotsiaalmeedia turunduse hind sõltub sotsiaalmeedia turunduse eesmärkidest, sotsiaalmeedia kanalitest, keelest, fännibaasi suurusest, sotsiaalmeedia sisuloome regulaarsusest ja temaatikast. Facebooki postitamise ja konto haldamise kuutasu algab 240 eurost. Twitteri säutsumise ja konto haldamise kuutasu algab 180 eurost. Täpse hinna teada saamiseks saada info selle kohta, mida soovid saavutada, ja teeme kiiresti pakkumise!

Hübriidi sotsiaalmeedia turunduse stiil

SOTSIAALMEEDIA TURUNDUSE ROI MÕÕTMINE
Meil on sotsiaalmeedia turunduse tasuvuse (ROI) mõõtmiseks loodud metoodika.

PIGEM KITSAS KUI LAI TEMAATIKA
Soovitame kitsast sotsiaalmeedia temaatikat üleüldise sotsiaalmeedia temaatika asemel.

SOTSIAALMEEDIA TURUNDUS PEAB OLEMA JÄRJEPIDEV
Sotsiaalmeedia lehe puudumine on parem kui sotsiaalmeedia lehekülg, mille viimane sissekanne oli poole aasta eest.

SAADA MEILE PÄRING

9 + 2 =