55587458 hei@hybriid.ee

Updated 16.05.2017

Kuidas saada linke?

by | apr. 11, 2017 | Lingistrateegia, Sisuturundus

29%kodulehe leitavuse parandamisest lasub lingistrateegial. Lingistrateegia on seeläbi kodulehe leitavuse parandamise kõige kaalukam komponent. Sisuturundajad usuvad, et parim strateegia linkide saamiseks on väärtusliku sisu avaldamine koduleheküljel.

 

360sisuturunduse eksperti 450st usub niisiis, et parim taktika kodulehele suunavate linkide saamiseks on sisuloome. Kõige efektiivsemateks lingimagnetiteks peetakse häid kodulehe tekste, regulaarselt uuendatavat blogi, eripakkumiste või uudiste sektsiooni, fotoblogi, videoõpetusi, podcaste vms.

 

KARMA seadus kehtib ka linkide saamisel. Ebaaus linkide ostmine või vahetamine annab halva karma ja võtab kodulehelt positsioonid. Huvitava info jagamine ja diskussioonides osalemine annab hea karma ja kindlustab kodulehe parimad positsioonid. Lihtne.

Milline on linkide osakaal kodulehe leitavuse mõjutajana?

Hoolimata sagedastest Google’i algoritmi uuendustest on lingistrateegia läbi aastate sisuturunduse lahutamatu ja kaalukas komponent olnud. First Page Sage’i uuring toob välja, et linkide osakaal kodulehe külastatavuse suurendamisel on 2017. aastal 29% (loe selle uuringu kohta pikemalt kodulehe optimeerimise postitusest).

Kodulehe leitavuse mõjutajad

1. Links – lehele suiunavad ja lehelt väljuvad lingid

2. Content creation – kodulehe sisu

3. Keyword-rich meta data – märksõnarikas metainfo

4. Mobile UX – kodulehe kasutajakogemus mobiilis

5. Specific landing pages – spetsiifilised kodulehe leheküljed

6. Site speed – lehekülje kiirus

7. Metainfo on page – sisuga seotud metainfo

8. Schema markups – Google’i Structured Data Markup kasutamine

9. Domain and URLs – domeeninimi ja URLid

10. Social signals – tulemused sotsiaalmeedias

Eelmise aasta sügisel Google’i algoritmi osaks saanud uuendus Penguin 4.0 tõukas otsimootori esimestelt positsioonidelt kõik kodulehed, mis olid parimad positsioonid omandanud linkide ostmise või linkide vahetamise tulemusel.

 

See tähendab, et 2017. aastal ei ole linkide saamine enam kerge ja kiire, sest linkide ostmine on välistatud ja lingid tuleb järjepideva tööga välja teenida.

Millised lingid on kodulehe leitavusele kasulikud?

Internet koosneb peaasjalikult linkidest. Ilma linkideta peaksime erinevate saitide külastamiseks kodulehe aadresse üksteise järel sisse trükkima. Lingid on nagu tänavad hoomamatult suures linnas, luues miljardite kodulehtede vahel otseteed ja seosed ning muutes seeläbi liikumise kiireks lihtsaks ja loogiliseks.

Ma olen veendunud, et iga link on kasulik link. Ostetud linkide kohta see reegel küll ei kehti, aga iga loomulik link toob varem või hiljem kodulehele vähemalt ühe õige külastaja. Seega on kasulikud lingid nii kodulehtedel, foorumites, sotsiaalmeedias, kommentaarides kui ka kõikvõimalikes blogides avaldatud lingid. Mina usun, et peaaegu kõik lingid on head. Aga

Google väärtustab linke teisel moel ja on linkidele positiivse hinnangu andmisel minust tunduvalt rangem.

Millised lingid on Google’i hinnangul kasulikud?

Google hindab kodulehelt väljuvate ja kodulehele suunavate linkide hulka ja kvaliteeti. Linkide kvaliteedi hindamiseks pöörab Google tähelepanu kolmele asjaolule:

 

\

Kas lingid on värsked?

\

Kas lingid on tegevusalaga seotud?

\

Kas lingid on seotud usaldusväärsete kodulehtedega*?

 

*Kodulehe usaldusväärsus oleneb sellest, millise lehega on tegemist ja kui usaldusväärsetest allikatest pärinevad lingid selle kodulehe taga on. Kui kodulehele suunab palju linke samalt spämmimaiguliselt domeenilt või ühe omaniku teemakaugetelt domeenidelt, määratleb Google selle ebaausa SEO taktikana ja peab kodulehte ebausaldusväärseks.

 

Sellesse tasub investeerida, et sinu koduleht oleks konkurentide omast parem! Google annab sinu kodulehega seotud linkidele hinnangud tegevusala konkurentsisituatsioonist ja teiste sama tegevusalaga kodulehtede keskmistest näitajatest lähtuvalt. Kui sul on konkurentidest rohkem linke, saad suurema tõenäosusega paremad positsioonid otsimootoris.

Milliseid linke tasub jahtida?

Turunduslikust vaatepunktist on kasulikud need lingid, mis toovad kodulehele kõige enam potentsiaalseid kliente. Näiteks, kui sotsiaalmeedia lehe fännide arv on suur ja fännid on kogutud sihtgrupi seast – see tähendab, et fänni profiil ühtib võimaliku kliendi profiiliga – on sotsiaalmeedias avaldatud lingid kasulikud.

 

Loogiline, eks? Aga Google nii ei arva!

 

Usutakse, et Google’i algoritm võtab sotsiaalmeedias jagatud linkidest arvesse vaid Google+ ja Youtube’i platvormidelt pärinevaid linke. See tähendab, et igapäevane koduleheuudiste postitamine Facebooki ja kodulehe linkide jagamine Twitteris ei avalda veebilehe leitavusele Google’is mitte mingisugust mõju. Facebooki ja Twitteri lingid on no-follow lingid – Google’i algoritm neid ei arvesta. Siiski ei saa tähelepanuta jätta, et Facebooki ja Twitteri lingid toovad suure tõenäosusega kodulehele külastajaid.

Lingieksperdid usuvad ka, et linkide postitamine ebapopulaarsete foorumite või blogide kommentaaridesse on mõttetu. Samal ajal parandavad populaarsete foorumiteemade või blogipostituste all asuvad lingid kodulehe leitavust märkimisväärselt. Nii et Google peab paremaks neid linke, mis suunavad sinu kodulehele veebilehtedelt, kus on palju külastajaid.

 

\

Valitsusasutuste

\

Ministeeriumite

\

Haiglate

\

Õppeasutuste (edu.ee)

\

Heategevusorganisatsioonide

\

Kultuuriasutuste

kodulehekülgedelt pärinevad lingid on Google’i silmis usaldusväärsemad kui ettevõtete või eraisikute kodulehtedelt viitavad lingid.

Kõige väärtuslikumad lingid on niisiis orgaanilised lingid, mis suunavad sinu kodulehele populaarsetelt lehtedelt ja mille arv kasvab pidevalt. Kui kodulehele viitavad Tartu Ülikool, Vabariigi President ja Postimees, on see koduleht just tänu sellele tõenäolisemalt Google’i esimeste tulemuste seas. Kui lehele linkijate arv kasvab pidevalt ja lingid pärinevad usaldusväärsetest allikatest, võivad konkurendid teha palju tööd, kuid otsimootori esimest positsiooni nad ilma sama hulga kvaliteetlinkideta endale ei saa.

Teised lingivad sinu kodulehele suurema tõenäosusega sel juhul, kui seal leidub midagi huvitavat, kasulikku, naljakat, uut või ilusat. Samuti jagavad teised sinu kodulehel leiduvat materjali sel juhul, kui sina oled nende materjali vastu huvi üles näidanud. Lisaks sisuloomele on võimalik kodulehele suunavate linkide hulka ja kvaliteeti mõjutada ka hea karmaga. Järgnevalt lähemalt meetodite kogumist, mida tuntakse ka nime all „linkide ehitamine“ (ingl k link building).

Kuidas saada linke?

Küsimusele „kuidas saada linke?“ annab vastuse karma seadus. Iga päev internetis häid tegusid tehes, ilusaid sõnumeid või fotosid jagades, paeluvaid tekste kirjutades, positiivseid kommentaare jättes ja väärtuslikke linke postitades lood sa oma kodulehele hea karma. Linkide ostmine, linkide vahetamine ja linkide mehaaniline jätmine annavad su kodulehele halva karma. Hea karma suunab su kodulehele kvaliteetseid linke, mis tagavad kodulehele otsimootoris paremad positsioonid. Halb karma kahandab kodulehe leitavust ja seeläbi ka võimalusi orgaanilisi linke saada.

Kes karma seadust ei usu, saab seisukohale kinnitust rahvusvahelise SEO asjatundja Moz.com uuringutulemustest. Moz.com uuris 2016. aastal, kui efektiivseks hindavad igapäevaselt sisuturunduse ja kodulehe optimeerimise eksperdid erinevaid „linkide ehitamise“ taktikaid (ingl k link building tactics). Ühtekokku küsitleti 435 eksperti. Spetsialistid märkisid iga taktika puhul, kas nad peavad seda efektiivseks või mitte. Iga vastaja valis nimekirjast keskmiselt 2,5 metoodikat.

1. Linkide saamine on kõige lihtsam sisuturunduse – sisuloome, tagasiside, külalispostituste jms – abil

Vastanutest 80% märkis sisuloome ja sisuturunduse kõige efektiivsemateks kodulehele linkide saamise taktikateks. Regulaarne blogimine, videoblogimine, fotoblogimine, podcastide või lühiuudiste avaldamine, tasuta materjalid, abistavad programmid ja kataloogid on levinud sisuloome taktikad, mis toovad kodulehele hea karma. Kodulehel peab olema väärt sisu, mida kasutajad lingivad hea meelega. Selle sisu taga on tugev strateegia või erakordne vedamine. Kui ei ole ühte ega teist, siis linke ei tule.

 

Külalispostituse kirjutamine lingistrateegia osana

Üks kodulehe karmale positiivset mõju avaldav metoodika on külalispostituste kirjutamine koostööpartneri või kliendi blogisse.

  • Tee blogivale koostööpartnerile ettepanek tema blogisse mõnel huvitaval teemal blogipostitus kirjutada.
  • Telli ladus, huvitav ja ainulaadne blogipostitus.
  • Seejuures saad blogipostituse teksti või autoriinfosse ka oma kodulehe lingi lisada.

Karma toimib, sest oled partneri blogis ühe väärt postituse avaldanud ja selle eest on link sulle tagasi tulnud.

 

Koostööpartneri kodulehele tagasiside kirjutamine on samuti linkide ehitamine

Lihtsaks linkide saamise metoodikaks on ka koostööpartneri kodulehele tagasiside kirjutamine.

  • Vali välja koostööpartner, kelle kodulehel on tagasiside-sektsioon olemas.
  • Anna talle teada, et oled senise koostööga rahul ja kirjutaksid hea meelega oma positiivsest kogemusest ka tema kodulehe tagasisidelehele.
  • Telli või koosta tagasiside-tekst ja lisa selle lõppu oma ettevõtte andmed koos lingiga oma koduleheküljele.

Positiivne tagasiside tugevdab teie koostöösuhet, teeb partneril meele rõõmsaks ja toob sinu kodulehele ühe lingi lisaks. Karma toimib jälle!

 

Tee teistele seda, mida soovid, et sulle tehakse

Lingistrateegia üks osa on huvigruppide kaardistamine.

  • Koosta nimekiri

 

\

Koostööpartnerite

\

Tarnijate

\

Klientide

\

Konkurentide

\

Tegevusala arvamusliidrite

\

Ekspertide

\

Teadlaste

\

Erialaliitude

\

Riigiasutuste

kodulehtedest ja blogidest.

  • Jälgi nende kodulehtede ja blogide feedi.
  • Kommenteeri huvitavaid blogisissekandeid või koostööpartnerite uudiseid, jaga teiste linke oma blogis või sotsiaalmeediakanalis

Kui sa lingid teiste lehti ja kommenteerid nende blogipostitusi, siis teised lingivad sinu kodulehte ja kommenteerivad sinu blogipostitusi. See annab sulle hea karma. Hea karma annab linke. Fakt.

2. Digitaalne PR

40% sisuturunduse ekspertidest usub, et digitaalne PR on efektiivne linkide saamise meetod. Digitaalne PR kombineerib traditsioonilise PR-i, sisuturunduse ja sotsiaalmeedia strateegia. Kui traditsiooniline PR võimaldab eelkõige oma sõnumi edastamist, siis digitaalse PR-i puhul on rõhk sõnumite vahetamisel. Traditsioonilise PR-i sõnumile isiklikult vastata on sõnumi saajatel keeruline, ebamugav või aeganõudev. Ent digitaalse PR-i peamine kanal, sotsiaalmeedia, saadab fännibaasile sõnumi ja saab sellele koheselt vastuse –

 

Laigi

Reaktsiooni

Sheeri

Kommentaari

Unfollow

K

Või vaikuse

 

Kui traditsioonilise PR-i tuumaks on klientide kõnetamine, siis digitaalse PR-i kese lasub klientide kuulamisel.

Sisuturunduse arsenali osana pakub digitaalne PR mitmeid võimalusi lingistrateegia elluviimiseks. Nende hulka kuuluvad blogijate motiveerimine, töö veebiajakirjandusega, sotsiaalmeedia seire jpm.

 

Linkide saamine läbi heategevuse

Heategevus on sinu võimalus eduka äritegevuse tulemustest osa kogukonnale tagasi anda. Lisaks sellele on heategevus alati paljudele firmadele oluliseks PR-i väljundiks olnud. Ja heategevus on oluline ka linkide saamise seisukohalt.

  • Kui oled aastaid mõnda organisatsiooni toetanud, siis nüüd on viimane aeg kontrollida, kas toetuse saaja lisab toetajad ka oma kodulehele.
  • Kui veel ei lisa, tee talle sellekohane ettepanek.
  • Vajadusel toeta ise selle alamlehekülje valmistamist, sest head karmat ei ole kunagi liiga palju!

Lisaks teenitud tunnustusele pälvid seeläbi ka ühe usaldusväärselt veebilehelt pärineva lingi.

 

Lingistrateegia ellu viimine erialaliitude või organisatsioonide kaudu

Erialaliidud ja mittetulunduslikud organisatsioonid seisavad hea tegevusala arengu, koostöö edendamise või edumeelsete ideede eest. Aktiivse ja vastutustundliku ettevõttena saad liikmemaksu või koolitustel osalemise näol erialaorganisatsioonide toimimisse oma panuse anda.

  • Liitu organisatsiooni või liiduga, mille liikmelisus aitab su äri arendamisele kaasa.
  • Kindlusta oma ettevõtte nimi ja link organisatsiooni kodulehel liikmete nimekirjas.
  • Jaga huvitavaid organisatsiooni uudiseid või teateid oma blogis või sotsiaalmeediakanalis ka oma klientidele, sest see aitab tegevusala arengule kaasa.

Nii saad hea karma ja vähemalt ühe usaldusväärse lingi oma kodulehele.

 

 

3. Lingileheküljed, allikate nimistud jne

Lingileheküljed ehk allikate nimistud on lehed, millel on kodulehe ühe osana koostatud kasulike linkide ja allikate nimekiri kindlal teemal.

26% küsitletutest peab energia suunamist oma kodulehe aadressi lingilehekülgede ja allikate nimistutesse saamiseks heaks linkide ehitamise taktikaks. Selle taktika ellu viimiseks tuleb lingiloendi omanikule saata teade oma kodulehel leiduva väärtusliku sisu kohta.

Mina kaldun pigem nende sisuturundajate poole, kellel nimetatud taktikasse usku napib. Lingiloenditega silmitsi seistes meenuvad üheksakümnendad. Samas on eesti keeleruumis lingiloendid levinud eelkõige avalik-õiguslike asutuste, koolide, mittetulundusühingute jms kodulehtede osana. Nii et kui oled mõne sellise instantsiga tegevusala kaudu seotud, võib selle taktika kasutamine sinu kodulehele siiski ühe kasuliku lingi tuua.

 

 

4. Hetkel linkimata brändi mainimised

Linkimata brändi mainimiste leidmine on linkide ehitamise taktika, mida peab efektiivseks 26% sisuturunduse spetsialistidest. Sisuliselt tähendab see brändi guugeldamist ja kontrollimist, kas brändi mainimised on lingitud.

Näiteks otsingul „Tallinna Ülikool“, jõuame edu.ee-aadressiga Viimsi Kooli koduleheni, kus on korduvalt koostööd Tallinna Ülikooli mainitud, aga ei ole linki lisatud. Tallinna Ülikooli kodulehele suunava lingi saamiseks tuleb Viimsi Koolile saata pöördumine koos palvega link lisada. Tavaliselt seejärel link ka lisatakse.

Ainsad leheküljed, kes pöördumisel linke lisama ei tõtta, on meediaväljaanded. Nii et nendele kirjutamisega ei ole mõtet vaeva näha.

Linkimata brändi mainimiste meetod kui linkide ehitamine on mõttekas sel juhul, kui sinu poolt esindatav bränd on tuntud ja sellest kirjutatakse palju.

 

5. Aegunud linkidele uue sisu loomine

Taktika, mida toetab sarnaselt eelmisele 26% sisuturunduse ekspertidest, on aegunud linkidele uue sisu loomine.

  • Hoia käsi tegevusala infosfääri pulsil. Lisaks kaardistatud huvigruppide blogide feedi ja sotsiaalmeedia jälgimisele, on mõistlik ka oluliste märksõnadega Google Alerts seadistada.
  • Olulisi lehekülgi külastades kontrolli nendel leiduvate linkide olukorda. Linkide olukorrast saab ülevaate Chrome’i tasuta laiendust Check My Links kasutades.
  • Kui kohtad „katkisi“ linke, mis viivad kasutaja 404-lehekülgedele, loo aegunud linkide asemele oma kodulehele või blogisse uus sisu.
  • Kui sisu on valmis, pöördu “katkise lingiga” lehe omaniku poole ja palu aegunud sisu asemel oma värskele sisule viidata.

Sellesse meetodisse usuvad 26% sisuturunduse ekspertidest. Mina pigem nende hulka ei kuulu, sest eesti keeleruum jääb selle metoodika abil märkimisväärsete tulemuste saavutamiseks pisut kitsaks. Ent karmale mõjub aegunud linkide asemele uue sisu loomine igal juhul positiivselt.

 

6. Infograafikute loomine ja reklaamimine

26% sisuturunduse ja SEO ekspertidest soovitab efektiivse meetodina linkide saamiseks infograafikute väljatöötamist ja reklaamimist. Soovitajate hulk on väike seetõttu, et infograafikute loomine nõuab palju ressurssi. Infograafikute koostamine vajab vähemalt copywriteri ja disaineri, ideaalis muidugi terve meeskonna, osalust. Seejärel algab veelgi aeganõudvam tegevus – infograafiku reklaamimine.

  • Mõtle välja teema, koonda huvitavamad andmed ja telli infograafik.
  • Kui infograafik on valmis, saada koostööpartneritele, tegevusala arvamusliidritele või ekspertidele link infograafikule ja küsi selle kohta nende tagasisidet.
  • Kui infograafik on valminud osaliselt ka teiste blogijate info põhjal, on sobiv ka neile oma uuest infograafikust teada anda.

Kui loodud infograafik on hea, selle kohta saadetud kirjad toimivad ja sinu karma on hea, saad head karmat ja sellega koos ka linke oma kodulehel asuvale infograafikule.

 

7. Kohalikud väljaanded, kohalikud veebikataloogid

20% sisuturundajatest peab mõttekaks kodulehe info lisamist kohalikesse veebikataloogidesse. Kindlasti võib see tuua külastajaid ja mõne kasuliku lingi, kuid aega on mõttekam investeerida pigem väärt sisu loomisesse kui keskmise usaldusväärsusega lehekülgedele linkide mehaanilisele sisestamisele. Kui oled äsja oma kodulehe lansseerinud, võib veebikataloogidesse info lisamine olla ainus tegevus, mida sa kohe ja ilma suuremate investeeringuteta iseseisvalt teha saad. Karma ei muutu sellest üldjuhul ei paremaks ega halvemaks.

 

Siin on nimekiri tasuta Eesti veebikataloogidest:

  • Neti otsimootor on ainus Eesti veebikataloog, millesse oma kodulehe lisamine toob iga päev kindlasti mitmeid uusi külastajaid ja mõjutab kodulehe leitavust igal juhul positiivselt.
  • Vara Web on bänneritest ülekoormatud ja madalama usaldusväärsusega lehekülg, aga lehekülje sinna lisamine karmale kahju ei tee.
  • Wkiosk on samuti eestikeelne kataloog, millesse kodulehe lisamine ühe tavalise lingi annab.
  • Zone võimaldab samuti lisada uue veebilingi ilma, et see oluliselt kasu või kahju tooks.
  • WWW oma lehekülje saab lisada ka www-kataloogi. Sellesse portaali lingi lisamine on keskmiselt mõistlik tegu.
  • Venekeelne kataloog Eesti lehtede jaoks. Vali rubriik ja lisa oma kodulehe link koos venekeelse infoga.
  • tr kataloogi saad lisada oma kodulehe lingi juhul, kui selle osaks on ka regulaarselt uuenev blogi.
  • Station kataloogi saad samuti oma blogiga kodulehe lingi lisada.

 

8. Linkide ostmine

Linkide ostmine ja linkide vahetamine ei tasu ära. Peale 2016. aasta sügisel toimunud Penguini-nimelist algoritmiuuendust jääb linkide ostmisega varasemast tunduvalt suurema tõenäosusega vahele. Samuti kaasneb linkide ostmisega halb karma.

 

9. Vanakooli tehnikad: pressiteated, lemmikuks lisamine jms

Kõigest 1 sisuturunduse ekspert 15st usub, et pressiteadete saatmine ja lehe lemmikuks lisamine aitab kodulehele linkide teenimisele kaasa. Nii see tõesti on, et teised tehnikad, näiteks sisuloome ja digitaalne PR, on linkide saamiseks tunduvalt efektiivsemad. Seega tasub nendele keskenduda.

 

Kuidas saada linke? Kokkuvõtvalt.

Mida parem karma, seda rohkem usaldusväärseid linke sinu kodulehele viitab. Kindlusta hea karma väärtuslike külalispostituste avaldamise, aruteludes osalemise ja koostööpartneritele tagasiside andmise kaudu. Sest see toob linke!

Sotsiaalne vastutustundlikkus, näiteks heategevusprojektide toetamine ja aktiivne osalemine erialaliitude töös, parandab sinu karmat, tugevdab sinu kodulehe positsiooni ja toob linke usaldusväärsetelt lehekülgedelt.

Teksti piire ületav sisuloome, näiteks videoblogi, taskuhäälingute või infograafikute avaldamine, tõmbab firmale tähelepanu ja tagab kodulehele lisalinke. Eriti juhul, kui sisu on loodud hingega, mitmete tiimiliikmete osalusel ja professionaalide toel.

SAADA MEILE PÄRING

15 + 3 =

Selle postituse autor Minni on copywriter, koodifänn ja kiire kirjutaja. Saada küsimus või võta ühendust minni@hybriid.ee.